Vážení čtenáři, milí klienti, Češi, Moravané a Slezané při boji s inflací nejčastěji zvažují investice do zlata, nemovitostí nebo uložení peněz na termínovaný vklad. Zatímco zlato by volilo přes 25 pct lidí, termínovaný vklad nebo investici do nemovitostí přes 22 procent občanů. Toto zjištění vyplývá ze zářijového průzkumu agentury Median pro společnost Golden Gate mezi 2 000 respondenty.
Více než pětina odpovědí uváděla jako zvažovanou možnost zhodnocení peněz investiční fondy i akcie a dluhopisy. Méně než deset procent dotázaných pak uvedlo investice přes on-line aplikace, stavební spoření, penzijní spoření a jako poslední pak kryptoměny s necelými osmi procenty odpovědí. „Investiční zlato je v hledáčku lidí ochotných investovat na předních místech. Za daleko důležitější ale považuji fakt, že podobně lidé přemýšlí i o dalších investičních produktech, což je z hlediska diverzifikace při investování velmi důležité. Pokud chtějí lidé dlouhodobě porážet inflaci a zároveň neinkasovat velké ztráty při propadech finančních trhů, je široce diverzifikované investiční portfolio nutnou podmínkou,“ sdělil manažer Golden Gate Pavel Řihák. Přes 56 procent dotazovaných empirického šetření uvedlo, že ve světle posledního vývoje se zlato vyplatí jako investiční produkt a 39 procent lidí věří, že cena zlata v horizontu pět let poroste. S tím, že zlato by mělo být nedílnou součástí investičního portfolia, souhlasí 62 procent dotázaných.
Mgr. Petr Jezdinský (s využitím Median a ČTK)